tiistai 12. toukokuuta 2009

Sinkulointia (rentoudu, koira, rentoudu...)

Suuressa pyörävalikoimassa on se hyvä puoli, että kun aina välillä joku pyörä jää joksikin aikaa vähemmälle ajolle, saa yllättyä kun ottaa sen taas alleen. Viime viikolla havahduin siihen, että Lohjan 24:een on vain kaksi viikkoa, enkä ollut ajanut sinkulalla moneen viikkoon - siinä oli vielä nastarenkaatkin alla. Nyt olen sinkuloinut kahtena aamuna peräkkäin, ja saa todeta että olin melkein ehtinyt unohtaa kuinka mainio vehje se on.

Tänä talvena oli sen verran luntakin, että polut olivat aika tasaisia - edellisestä kunnon röykytyksestä täysjäykällä oli siis kuukausia. Eilen olin kyllä vähän ihmeissäni juurakoissa, mutta tänään alkoi taas tarvittava rentous löytyä. Kyllä se siitä.

Sinkuloista puheen ollen... olen taas yllättänyt itseni miettimässä pientä kaluston hienosäätöä. Matti H:n spessuilua silmäilleenä on tullut mieleen, että jospa väsäisi sinkula-cc:n, esimerkiksi Singular Peregrinen rungon ympärille. Sitten pitäisi vaan myydä joku pyörä pois, mutta olisiko se Käärmejaska vai fiksi? Konasta luopuisi paljon mieluummin, mutta olisiko polvivamman kerjäämistä ajaa kaikki talven maantieajot ilman vaihteita? Valintoja, valintoja...

1 kommentti:

Jarkko kirjoitti...

Joo. Ei ole valmistautumiset täälläkään menneet ihan putkeen. 1 lyhyt lenkki Sinkulalla yli kuukauteen. Ei yhtään lenkkiä sitten vappupiknikin (pl. työmatkat). Tämän viikon olen ollut vielä flunssassa. (No onneksi sentään nyt eikä viikon päästä).