torstai 7. toukokuuta 2009

Kalustokavalkadi, osa 8: Specialized S-Works Tarmac SL2

Viime syksynä, kun vuoden 2009 mallit rungoista, osasarjoista ja kiekoista alkoivat tulla markkinoille, myytiin 2008 malleja Euroopan nettikaupoissa aika mukavilla alennuksilla. En pystynyt vastustamaan kiusausta - myin entisen kakkosmaantiepyöräni ja aloin haalia osia uuteen ykköstykkiin. Loppujen lopuksi taisin maksaa nettikauppojen normihinnan vain satulasta, kaikki muu tuli kotiin kannettuna 25-40% alennuksella.

Rungoksi valitsin testeissä hyvin menestyneen Spessun Tarmac SL2:n. Lookin 585 -runko oli pitkään tasaväkisenä vaihtoehtona - lopulta valinta tapahtui suureksi osaksi alennusprosentin perusteella. Muut osat ovat hipoa olematta kuitenkaan überhipoa. Osasarja Campan Record (kammet Fulcrum RS, joka on ilmeisesti täsmälleen sama kuin Record, mutta eri painatuksilla). Kiekot Fulcrum Racing 1, satulatolppa rungon mukana tullut Specialized, stemmi ja pullotelineet samoin Spessun omia, tankona ja satulana kestosuosikkini Deda Newton ja SI Flite.


Ehdin viime syksynä ajaa pyörällä yhden lenkin, talvella Uudenkaupungin kuntoputkessa yhden, ja nyt keväällä tähän mennessä kaksi. Tästä tuli kyllä näiden kokemusten mukaan juuri niin hyvä kuin pitikin. Pyörä ohjautuu hämmästyttävän herkästi olematta kuitenkaan epävakaa; runko on putkelta runtatessa todella jäykkä (jopa minun reisillä huomaa eron Argoniin), mutta silti mukava ajaa epätasaisemmallakin asvaltilla. En keksi mitä tuosta parantaisin.

Kalustokavalkadi päättyy tällä erää tähän, ei ole enempää esiteltävää. Tällä hetkellä ei ole edes päivityssuunnitelmia spekuloitavaksi, mutta tämä on yleensä osoittautunut ohimeneväksi olotilaksi.

Ei kommentteja: