sunnuntai 12. heinäkuuta 2009

Transun testilenkki

Kasasin Transun loppuun eilen illalla. Vaijerien asennus oli aikamoista taistelua - kaikki vaijerit menevät tangon putkien sisällä, ja kaikki paitsi etujarrun vaijeri myös rungon sisällä. Minkäänlaisia ohjureita ei putkien sisällä ole, ja varsinkin rungon reiät ovat aika pienet. Ilmeisesti verstas täytyy varustaa virkkuukoukuilla (löytyykö Park Toolilta?). Valmista kuitenkin tuli, lopulta.

Tänään oli testilenkin aika, loppujen lopuksi ajoin hiukan päälle satasen lenkin. Pyörä tuntui hyvältä, ja runkokoko on selvästi oikea. Pientä säätöä ajoasento vielä kaipaa, mutta säädön tarve alkoi tuntua vasta lenkin loppupuoliskolla, eli aika pienistä asioista on kyse.

Mikä tärkeintä, pyörä taitaa olla aika nopea. Rauhallisilla sykkeillä tuulisessa säässä keskariksi tuli hieman yli 30 km/h, arvioisin että maantiepyörällä samoissa oloissa samoilla sykkeillä vauhti olisi ollut 2-3 km/h hitaampi. Kovemmissa vauhdeissa ero lienee vielä suurempi.



Kännykkäkuvassa Transu ei-luontaisessa ympäristössä. Otan varmaan jossain vaiheessa vähän parempia kuvia. Kun Cosmic Carbonet ovat tilapäisesti kiinni Spessussa, saa Transu tyytyä Ksyriumeihin, ja ihan hyvät lenkkikiekothan nekin ovat.

2 kommenttia:

Matti kirjoitti...

Näenkö mä oikein, että sekä etuhaarukassa että satulatolpassa on samanlaiset "joustokumit" kuin Tricrossin etuhaarukassakin?

M

Jussi kirjoitti...

Joo, ne on näitä Spessun "zertz-insert" -systeemejä. En tiedä sitten kuinka paljon ne oikeasti vaikuttavat, mutta ainakin runko tuntui yllättävän mukavalta, ei mitään pahaa täristystä huonommalla asvaltilla. Alaselkä kyllä väsyi, mutta se johtui varmaan enemmän tottumattomuudesta matalaan asentoon.