sunnuntai 4. heinäkuuta 2010

Vätternrundan 2011

Ja sitten sitä raportintynkää.

Lähtöaikani tänä vuonna oli klo 21:14. Alkumatka meni ilman murheita - ensimmäisten kymmenien kilometrien aikana muodostui vähitellen mukava n. 10 kuskin juna, jossa ajettiin Fagerhultin taukopisteelle (140 km) asti. Vähän ennen tuota paussia alkoi sataa. Onneksi oli sentään vähän lisävaatetta taskuissa mukana, mutta kylmää meno silti oli. Vajaaseen 200km asti kaikki meni kuitenkin hyvin, ja olin alle 10h vauhdissa, mikä olisi tämän vuoden treeneillä ollut mukava yllätys.

Jossain kymmenisen kilometriä Hjon jälkeen, eli n. 190km paikkeilla, puhkesi takarengas - johonkin varsin terävään olin ajanut, koska ulkorenkaassa oli ehkä kahden millimetrin kokoinen reikä. Vaihdoin sisäkumin ja laitoin energiapatukan kääreen reiän kohdalle suojaksi sisä- ja ulkokumien väliin. Se ei tainnut paljon auttaa, koska ehkä 10km ajon jälkeen alkoi taas kumi vähitellen tyhjetä. Ajoin Karlsborgiin asti niin, että pysähdyin aina parin kilometrin välein pumppaamaan lisää ilmaa renkaaseen. Sade vain jatkui, ja mieliala ei ollut kovin korkealla.

Karlsborgin depålla (210km) sain uudet sisä- ja ulkokumit ja jatkoin matkaa, mutta tunnelma oli jo aika lailla lässähtänyt, ja halusin vain päästä maaliin. Viimeiset 40km Hammarsundetin sillalta maaliin olivat aika tuskaa, voimat loppuivat vastatuuleen puskiessa ja olo oli kuin uitetulla koiralla. Porukkaa meni ohi oikealta ja vasemmalta. Maaliin tulin ajassa 10:47, eli hitaammin kuin kummallakaan edellisistä kerroista.

Luulen, että tämä ei vieläkään jää tähän. Ensi vuonna voisi kyllä harkita esim. Jotunheimen Rundtia.

Ei kommentteja: